Groeien met Online Diagnose
doe je met de J-TAB interface
De belangrijkste kenmerken van de J-TaB
- Geïntegreerd display: Geen laptop, telefoon of tablet nodig, alles zit erin
- 4G-connectiviteit: Blijf altijd verbonden, waar je ook bent
- Verbeterde Wi-Fi-verbinding: Ondersteunt zowel 2.4GHz als 5GHz
- Eenvoudige Wi-Fi-verbinding: Duidelijke gebruikersinterface en verbeterd verbindingsproces
- Slimme status-LED-balk: Blijf in één oogopslag op de hoogte dankzij kleurindicatoren
- Robuust ontwerp: Bestand tegen veeleisende werkplaatsomgevingen
- OBD-aangedreven opladen: Laadt op tijdens gebruik, gewoon aansluiten op het voertuig
- Dockingstation (optioneel): Eenvoudig docken, opladen en overzicht behouden
- Geïntegreerde camera’s (voor- en achterzijde): Maak en deel foto’s rechtstreeks in de ticket chat
- Stylus pen: Bedien het scherm nauwkeurig en comfortabel
- Draagbeugel: Zorgt voor een veilige en comfortabele grip
Aangedreven door feedback van klanten en de groeiende vraag naar een alles-in-één oplossing, brengt de J-TaB alles samen wat technici nodig hebben in één krachtig en gebruiksvriendelijk apparaat. Of je nu in de werkplaats werkt of onderweg bent, de J-TaB maakt remote diagnose eenvoudig en snel.
Veelgestelde vragen over de J-TaB
Hieronder vindt u de meest gestelde vragen en onze antwoorden hierop. Niet kunnen vinden wat u zoekt of wilt u graag aanvullende informatie? Neem contact met ons op.
De Helpdesk is van maandag t/m donderdag geopend van 08:30 uur tot 17:00 uur.
Biedt de J-TaB dezelfde technische functionaliteiten als de huidige remote interface?
Ja, de J-TaB biedt dezelfde technische functionaliteiten als onze huidige remote interface, plus extra handige functies. Gebouwd op onze vertrouwde en veilige technologie voor remote voertuigcommunicatie, levert de J-TaB dezelfde krachtige diagnostische mogelijkheden.
Wordt de J-REX remote interface uitgefaseerd?
Nee, u kunt uw huidige remote interface blijven gebruiken als u dat wilt. De J-TaB is ontworpen om de bestaande remote interface aan te vullen, zodat u kunt kiezen tussen beide. Beide producten zijn volledig toekomstbestendig, het is dus vooral een persoonlijke keuze. De J-TaB combineert onze remote interface met een 10-inch display in een robuuste, werkplaatsbestendige behuizing, waardoor toegang tot het klantenportaal eenvoudiger wordt zonder een aparte laptop, tablet of telefoon. Het biedt ook dezelfde krachtige diagnostische mogelijkheden als de huidige remote interface, zodat u alle voordelen in één apparaat krijgt.
Is het mogelijk om andere remote interfaces direct vanaf de J-TaB te bedienen?
Ja, dat kan. Zodra u inlogt op uw J-TaB, ziet u ook andere remote interfaces die aan uw account gekoppeld zijn. U kunt vervolgens de remote interface selecteren die u wilt gebruiken voor de service.
Kan de J-TaB ook vanaf een ander apparaat (mobiele telefoon, laptop of tablet) bediend worden?
Ja, dat kan. Door in te loggen op xxx.obd.help met uw account vanaf een ander apparaat, ziet u uw J-TaB vermeld, samen met andere remote interfaces die aan uw account gekoppeld zijn. U kunt vervolgens de J-TaB selecteren om een service uit te voeren, op dezelfde manier als bij uw reguliere remote interfaces.
Kunnen andere apps aan de tablet toevoegen?
Via een speciaal Device Management System (DMS) kunnen wij updates, softwarepakketten enz. op het apparaat beheren. Dit biedt extra veiligheid en geeft ons (of partners) de mogelijkheid om gecontroleerd extra diensten aan klanten te leveren.
Dit betekent niet dat u zelfstandig apps kunnen toevoegen aan de tablet. Dit gebeurt altijd in samenwerking met ons en onze data leverancier.
Kan de J-TaB worden verbonden met 5 GHz WiFi?
Ja. Zowel 2.4 GHz als 5 GHz (de huidige remote interface ondersteunt alleen 2.4 GHz).
Wat is het verschil in het verbinden van de huidige remote interface met internet in vergelijking met de J-TaB?
Bij de huidige remote interface is altijd een extra apparaat, zoals een telefoon, tablet of laptop, nodig om een internetverbinding tot stand te brengen.
Daarnaast kan de huidige remote interface slechts op één Wi-Fi-netwerk worden opgeslagen. Wanneer het gekoppelde apparaat op een andere locatie wordt gebruikt, moet de verbinding opnieuw worden ingesteld.
De J-TaB werkt anders. Hij maakt verbinding met internet via de ingebouwde gebruikersinterface op de tablet, die lijkt op die van een persoonlijke smartphone. Hierdoor is het gebruik vertrouwd en eenvoudig. De J-TaB kan ook automatisch verbinding maken met meerdere Wi-Fi-netwerken die in het geheugen zijn opgeslagen.
Heeft de J-TaB 4G-connectiviteit?
De J-TaB heeft een SIM-kaartslot, u moet dus een eigen SIM-kaart plaatsen en een actief databundel hebben om het te gebruiken. Let op: eSIMs en 5G worden niet ondersteund (voor remote diagnostics biedt 5G geen praktisch voordeel boven 4G).
Wordt de J-TaB geleverd met oplader?
De J-TaB kan worden opgeladen via USB-C. Het is ook mogelijk een operationeel docksysteem te bestellen waarmee de J-TaB kan worden opgeladen. Daarnaast wordt de J-TaB tijdens gebruik opgeladen wanneer de OBD-kabel met het voertuig is verbonden.
Wat is de garantieperiode van de J-TaB?
De standaardgarantie is één jaar vanaf de aankoopdatum door de gebruiker.
Waarom gebruikt de J-TaB 4G en wordt dit in de toekomst ondersteund?
De J-TaB is ontworpen voor betrouwbare, langeafstandsconnectiviteit, niet voor maximale snelheid. Hoewel 5G een hogere bandbreedte biedt, is het bereik beperkt. Onze apparaten geven prioriteit aan stabiele 4G-verbindingen voor consistente prestaties overal waar nodig. 4G biedt voldoende snelheid voor de J-TaB-toepassing en zal in de nabije toekomst blijven worden ondersteund.
Diagnose op afstand
De diagnosespecialisten van DOA kunnen bij moderne auto’s vrijwel altijd op afstand een beeld krijgen van de storing. Gecombineerd met de problemen die u ervaart aan het voertuig kunnen we zo een diagnose op afstand stellen. We bekijken dan welk probleem zich voordoet en welke onderdelen dat probleem mogelijk veroorzaken. Zo kunnen we erg efficiënt te werk gaan.
Verder kunnen we op basis van bestaande informatie een onderzoeksplan opstellen om de precieze oorzaak van een probleem vast te stellen. Heeft u bijvoorbeeld een technische storing, brandt er een storingslampje of blijft een melding telkens terugkeren dan stellen we samen vast waar de oorzaak ligt. Naast onze geavanceerde apparatuur komt daar vooral ook veel ervaring bij kijken. Vaak zien we dat bekende problemen zich vaker voordoen bij sommige automerken of –modellen. Onze ervaren monteurs zijn daarvan op de hoogte en weten hoe ze de storingen kunnen verhelpen.
Storing verhelpen op afstand
Daarnaast kunnen onze professionals adviseren over hoe u zelf het probleem kunt verhelpen. Is er bijvoorbeeld sprake van een losse stekker, kabelbreuk, lekkage of foutieve programmering dan kunnen onze diagnosespecialisten dat via onze app doorgeven aan uw monteur. Hij ziet dan welke handelingen hij dient uit te voeren om de problemen te verhelpen. In dezelfde app zit ook een chatfunctie die de monteur kan gebruiken om te communiceren met DOA.
Ervaart u problemen met een voertuig en krijgt u de oorzaak zelf niet gevonden? Neem dan gerust contact met ons op. Onze specialistische monteurs hebben veel ervaring met alle automerken en weten het probleem vaak snel te vinden én op te lossen.

